اختصاصی «عصرخودرو»

پورشه پانامرا توربو S هیبرید؛ یک استیشن ۶۸۰ اسب‌بخاری!

عصر خودرو- خانواده پانامرا که در نسل دوم، در دو اتاق فست‌بک و شوتینگ‌بریک تعریف شده هست، پیش‌تر از این نیز با ۱۵ مدل، خانواده بسیار بزرگی بود؛ حال با Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo، پورشه شانزدهمین مدل پانامرا را در هیبت یک استیشن کوپه ۶۸۰ اسب‌بخاری معرفی می‌کند.

به گفته پایگاه خبری «عصر خودرو»، در Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo، موتور V8 توئین‌توربو ۵۵۰ اسب‌بخاری مدل توربو، با پکیج ۱۴٫۱ کیلووات‌ساعت باتری‌های لیتیوم-یون و یک موتور برقی ۱۳۶ اسب‌بخاری ترکیب شده تا خروجی کار، یک پیشرانه پلاگ‌این‌ هایبرید ۶۸۰ اسب‌بخاری با بیشینه گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر باشد که متصل به یک گیربکس ۸ سرعته اتومات هست و مُحرک هر چهار چرخ. متناسب با این خروجی ویرانگر پیشرانه، گستره‌ای از امکانات عملکردمحور به‌صورت استاندارد برای این پانامرای شوتینگ‌بریک در نظر گرفته شده که عبارتند از ترمز‌های کربن-سرامیک، سیستم توزیع گشتاور متغیر پورشه (PTVP)، سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه (PASM) با فنربندی بادی قابل تنظیم ارتفاع، نسخه اسپرت کنترل شاسی پویای پورشه (PDCCS) که به کمک میله‌های تعادل الکترومکانیکی از تکان‌های جانبی جلوگیری می‌کند، Power Steering Plus و پکیج معروف اسپرت کرونو که کرنومتر روی داشبورد و حالت رانندگی قابل تنظیم را به مجموعه اضافه می‌کند. به اینها اضافه کنید بال عقب فعال را که بسته به سرعت‌ و یا باز/بسته بودن سانروف، برای ارتقای آیرودینامیک بدنه و نیروی عمودی وارد بر قسمت عقب، سه زاویه سطح مختلف به خود می‌گیرد.

اینها، مشخصات یک سوپر استیشن ۱۸۸٫۵۹۲ یورویی هست که صفر تا صد ۳٫۴ ثانیه دارد، صفر تا ۲۰۰کیلومتر ‌را در ۸٫۵ ثانیه تخته می‌کند و در نهایت می‌تواند تا ۳۰۹ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. این در حالی هست که پورشه متوسط مصرف سوخت آن را تنها ۲٫۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام کرده هست. در حالت تمام‌الکتریکی نیز بُرد پیمایش، بالغ بر ۴۸ کیلومتر اعلام شده که اما در این حالت، حداکثر سرعت به ۱۴۰ کیلومتر در ساعت محدود خواهد بود.

نویسنده: مجید رقیبی

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما